HUOM. Vielä mahtuu muutama mukaan kuntosaliryhmään, joka alkaa 6.10.

Apuomenan 20-v juhlat ja Punakanelin uudistuminen

Perjantai 31.8.2018 klo 19:16 - Johanna ja Outi

Apuomena on järjestöjen yhteisö ja perustettu maaliskuussa 1998. Perustajina oli 17 lohjalaista yhdistystä ja nyt jäsenyhdistyksiä on 65. Lohjan diabetesyhdistys on yksi perustajajärjestöistä. Apuomenalla on ollut perustamisestaan lähtien erilaisia projekteja. Sen tavoitteena on tukea järjestöjen toimintaa ja kansalaistoimintaa sekä yhdistää eri toimijoita, edistää yhteisöllisyyttä ja osallisuutta sekä tukea ja organisoida vapaaehtoistoimintaa.

Torstaina 30.8.2018 klo 15-17 Apuomenan Punakanelissa oli avoimet ovet. Ennen tätä oli pidetty kutsuvieraille tilaisuus jossa puheenjohtajamme edusti yhdistystä. Hallituksesta kävivät Outi ja Johanna tutustumassa uusittuihin tiloihin ja nauttimaan päiväkahvista ja iloisesta musiikista. Paikalla oli orkesteri Duo Fasso soittamassa mukavaa musiikkia. Tulikin meidän kesken musiikintunnistuskilpailu kun pohdittiin mistä kappaleet olivat tuttuja (alussa pari kappaletta Sound of Music musikaalista).blogik30918.jpg

Punakanelin ravintolassa on uudistettu ruokalista joka näytti tosi hyvältä. Mietimme minä päivänä mentäisiin sinne syömään. J Kannattaa katsoa Punakanelin kotisivuilta viikon ruokalista.  Hienoa pintaremonttia oli tehty koko tilaan ja tila on valoisa ja hieno.  Takaosaan on tehty pieni toimistotila missä toimii mm. kansalaistoiminnan keskus. Siellä istuu 2 naista jotka ovat projektina puuhastelleet sivustoa lohjalaiset.fi. Diabetesyhdistys ilmestyy piakkoin myös siihen sivustoon. Uudistetussa Punakanelissa on myös järjestöille omat tilat missä on toimistopöydät ja lokerokaapit.

Aulassa toimii Digineuvojat joilta voi mennä kyselemään jos on jotain ongelmia tietokoneen, tabletin tai puhelimen kanssa. Ne neuvovat mielellään jos joku digiasia askarrutta. He ovat paikalla Ma-Pe klo 9-13.

Apuomenan toimisto on muuttanut sen verran että on käytävän toisella puolella. Sieltä voi työikäiset joilla on KELA-kortissa 103 ja 215 Diabetesnumerot hakea 5 € etukortti Lohjan Liikuntakeskuksen ja Neidonkeitaan palveluihin. Neidonkeitaalta saa uintiliput eläkeläishinnalla kun etukorttia esittää.

Mukavaa syksyn jatkoa ja ehkä tavataan Punakanelissa

t. Johanna ja Outi